Van stagnatie naar beweging. Dát is waar we in een coachtraject of training graag, samen met uw medewerker(s) aan werken.

Wanneer coaching?

Als er een disbalans ontstaat waardoor een medewerker meer ondersteuning nodig heeft om aan het werk te blijven, of terug te keren.

Met welke vragen kunt u bij ons terecht?
Het coachen van uw medewerkers kan betrekking hebben op meerdere aandachtsgebieden.
Bijvoorbeeld:

  • stressregulering,
  • een dreigende burn-out
  • balans werk- privé
  • grenzen herkennen en – aangeven
  • (mentale) vitaliteit vergroten
  • veerkracht
  • leiderschapsontwikkeling
  • loopbaanontwikkeling

Coachvragen kunnen ook gaan over gedragsverandering,

kernkwaliteiten inzetten, valkuilen herkennen en ontwikkelen van nieuw gedrag,

  • Hoe word ik minder perfectionistisch?
  • Hoe leer ik mijn uitstelgedrag af?
  • Hoe kan ik assertiever worden?
  • Belemmerende patronen veranderen

Coachvragen kunnen ook gaan over:

Zingeving, waarden, inspiratie, motivatie, werkplezier en/of rouw.

Wat gaan we doen?

“Van automatisch naar bewust jezelf leiden”.

Tijdens het eerste gesprek, stelt de medewerker met de coach de coachbehoefte vast, helpt de coach de doelen te verhelderen en wordt het gewenste aantal gesprekken vastgesteld.

De medewerker krijgt door de gesprekken en de daarbij behorende oefeningen inzicht in wie degene is, wat de medewerker wil en hoe degene daar komt. De medewerker wordt zich bewust van de manier van denken, emotionele beleving en gedrag.

De medewerker leert nieuw gedrag en nieuwe vaardigheden.

Van daaruit kan degene nieuwe constructieve keuzes maken, tot oplossingen komen en leren hoe die het nieuwe doel blijvend kan bereiken.

Er vindt een ontwikkeling plaats, zowel persoonlijk als professioneel waardoor er meer balans ontstaat wat leidt tot duurzame inzetbaarheid.

Duurzame inzetbaarheid heeft alles te maken met vitaliteit, veerkracht, betrokkenheid, maximaal bijdragen aan de organisatie, werkplezier, inzetten van kwaliteiten en talenten, motivatie, een omgeving en context waarin werknemers gezond blijven. We verkennen welke elementen aanwezig zijn en op welke manier medewerker en werkgever hieraan kunnen bijdragen

Coaching is samenwerken

Coaching is een vorm van professionele begeleiding op werk- en/of persoonlijk vlak in een gelijkwaardige één-op-één relatie van de coach met de medewerker.

Coaching is voor ons ook samenwerken met de medewerker, u als leidinggevende en onze collega’s adviseurs. We werken hierbij volgens ethische richtlijnen en maken afspraken rondom vertrouwelijkheid.

Hoe lang duurt een coachtraject?

Afhankelijk van de coachvraag wordt er in overleg een inschatting gemaakt hoeveel gesprekken de medewerker nodig heeft. Er kan gekozen worden tussen:

  • kort ( intake + 2 gesprekken)
  • midden ( intake + 6 gesprekken)
  • lang (intake + 9 gesprekken)
  • Intake

Een sessie duurt 1 uur. Gemiddeld duurt een coachtraject tussen de 4 en 6 maanden.

Coachtechnieken en methodes.

De coaches van Caretowork zijn professioneel opgeleid.

Onze coaches werken aan de relatie met de medewerker, zijn gericht op inzichten van de medewerker, werken richting een doel, zijn bezig met hun eigen ontwikkeling als coach-professional, werken volgens ethische richtlijnen en zijn aangesloten bij een beroepsorganisatie voor coaches.

Technieken en methodes die kunnen worden ingezet zijn:

  • Neuroleiderschap
  • NLP
  • Positieve gezondheid
  • Acceptance and Commitment Therapy
  • Systemisch werk
  • Timemanagement
  • Transactionele Analyse
  • Voice Dialogue

Meer weten?

Meer weten over deze interventies? Neem dan contact met ons op.